SOALAN-SOALAN LAZIM FUNGSI JANJI TEMU MYSEJAHTERA
1) Apakah fungsi Janji Temu?
Fungsi Janji Temu dilancarkan dalam aplikasi MySejahtera dan boleh digunakan bermula 6 September 2022. Fungsi ini membolehkan penggunaaplikasi MySejahtera menempah janji temu bagi perkhidmatan di fasiliti kesihatan Kementerian Kesihatan Malaysia.
2) Apakah perkhidmatan yang boleh ditempah melalui fungsi Janji Temu?
3) Siapakah yang boleh menggunakan fungsi Janji Temu?
4) Di fasiliti kesihatan manakah yang saya boleh menempah janji temu?
5) Apakah slot tarikh dan masa yang terdapat di fungsi Janji Temu untuk ditempah?
6) Bolehkah saya membatal janji temu saya setelah tempahan telah dibuat?
7) Adakah saya akan terima makluman jika janji temu saya telah dibatalkan?
8) Adakah saya perlu membuat bayaran jika saya menggunakan fungsi Janji Temu ini?
9) Bagaimana saya ingin mendapat maklumat lanjut berkenaan Agenda Nasional Malaysia Sihat (ANMS) dan Inisiatif Saringan Kesihatan Kebangsaan (National Health Screening Initiative – NHSI)?
10) Berapa banyakkah bilangan tempahan janji temu yang boleh dibuat pada satu masa?
11) Bolehkah saya menempah slot janji temu untuk vaksinasi COVID- 19 menggunakan fungsi ini?
12) Apakah yang perlu saya bawa ketika menghadiri sesi janji temu saya?
13) Sekiranya saya lewat untuk menghadiri sesi janji temu saya, apakah yang perlu saya lakukan?
14) Bolehkah saya hadir ke fasiliti kesihatan tanpa menempah sebarang slot janji temu atas sebab kecemasan?
15) Bolehkah saya menerima perkhidmatan kesihatan di fasiliti kesihatan kerajaan sekiranya saya tidak mempunyai telefon pintar / akaun MySejahtera?
16) Mengapa saya tidak dapat sebarang notifikasi ketika janji temu sayaibatalkan atau dijadualkan semua?
17) Mengapa saya tidak dapat membuka fungsi kamera ketika ingin mendaftar masuk untuk sesi janji temu saya?